• Fysiotherapie Nijdam geeft begeleiding bij Diabetes Mellitus

• Diabetes Mellitus, vroeger ook wel suikerziekte genoemd, is een complexe chronische ziekte die bij 1 op de 14 Nederlanders voorkomt. De komende jaren zal dit aantal in grote getalen toenemen.

Diabetes Mellitus brengt complicaties met zich mee. Naast een verhoogd risico op onder andere hart en vaat ziekten kunnen er problemen voorkomen met de levensstijl en kwaliteit van leven.
    De fysiotherapeut kan hier bij helpen. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat (onder begeleiding) trainen bij Diabetes Mellitus effectief is bij het reduceren van risico op hart en vaat ziekten en het verbeteren van levensduur/levensverwachting, kwaliteit van leven fitheid en omgaan met Diabetes Mellitus.

In samenwerking met onze leefstijladviseur Niels Metzelaar is het beweegplan bij mensen met Diabetes Mellitus ontwikkeld. In een aantal maanden wordt er in een multidisciplinaire setting gewerkt aan een gezondere leefstijl die na het beweegprogramma zelfstandig of onder begeleiding kan worden voortgezet. Dit traject zal worden begeleidt door de leefstijladviseur Niels Metzelaar, diëtiste Anniek de Cuyper en fysiotherapeut Jelle Schumacher. Hierbij komen de volgende onderwerpen aan bod:

Bewustwording en beweeggedrag
    trainen en (indien van toepassing) afvallen
    Gezond bewegen en grenzen stellen
    Voortzetting bewegen na de cursus

Heeft u interesse of wilt u meer informatie weten over het beweegplan, neem dan contact met ons op.